Výsledky jsou podle ní očekávané a souvisí se změnou obchodního modelu v Polsku, ale také s vysokou cenou cukru. V Česku, na Slovensku a v adriatickém regionu Kofole tržby rekordně rostly.

Firma uvedla, že na trzích v Česku a na Slovensku zvýšila prodeje o 3,2 procenta, na čemž měly největší podíl především značky Rajec a Rauch. V adriatickém regionu Kofole stouply tržby o 19,2 procenta. „Podíl EBITDA z tohoto regionu na celkovém hospodaření skupiny meziročně narostl ze 14 procent na 20 procent. Pozitivní je zejména to, že EBITDA regionu roste i přes velké investice do komerčních nákladů a budování distribuční sítě,” uvedla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

Finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš uvedl, že v Polsku skupina udělala dva klíčové kroky. „Do konce roku soustředíme výrobu do jediného modernizovaného závodu v Kutně a v červenci jsme koupili místní perspektivní a rychle rostoucí společnost Premium Rosa,” uvedl Buryš. Premium Rosa se specializuje na produkty vyrobené podle tradičních receptů z ovoce a léčivých bylin, což je segment, který podle Buryše v posledních letech zásadně roste. „Jedeme podle plánu a věřím, že výsledky se dostaví,” dodal ředitel.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v České republice, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.