Podle komise má Google 90 dní na nápravu. V opačném případě bude čelit dalším sankcím.

„S veškerou úctou nesouhlasíme se závěry, které dnes komise představila. Rozhodnutí komise podrobně přezkoumáme, zvážíme odvolání a těšíme se, až budeme v tomto případu moci představit naše argumenty,” sdělil Novinkám právní zástupce společnosti Google Kent Walker.

„Nakupujete-li online, zřejmě toužíte najít zboží, které hledáte co nejsnáze a nejrychleji. A inzerenti zase chtějí toto zboží propagovat. Proto Google zobrazuje reklamy v Nákupech (Shopping ads) a propojuje uživatele s tisíci malých i velkých inzerentů způsobem, ze kterého mají prospěch obě strany,” dodal Walker

„To, co Google udělal, je podle evropských antimonopolních pravidel nelegální. Upíral ostatním firmám šanci konkurovat kvalitou a inovovat. A co je důležitější, upíral evropským spotřebitelům skutečnou volbu služeb a plné výhody inovací,” uvedla v prohlášení evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.

Podle EK tak společnost zneužila svého dominantního postavení na trhu.