Hlavní obsah

Česko po letech vyhlásilo tendr na mýtné za třicet miliard

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na nového správce mýtného systému. Ve čtvrtek to řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Uchazeči o účast v tendru budou nyní mít dva měsíce na to, aby se o obří zakázku až za 29 miliard korun přihlásili. Tendr na mýtné řešil Ťok i jeho předchůdci. První studii zadal stát už v roce 2011.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Tendr na mýtné má vybrat jeho provozovatele od roku 2019. Desetiletá smlouva se společností Kapsch vypršela na konci loňského roku, protože se ale tendr nestihl připravit, ministerstvo s Kapschem prodloužilo smlouvu o tři roky bez soutěže.

Vyhlášení soutěže na mýtné řešili už Ťokovi předchůdci Antonín Prachař (ANO), Zdeněk Žák (nezávislý v Rusnokově úřednické vládě) nebo Pavel Dobeš (Věci veřejné, LIDEM). Probíhaly a rušily se soutěže na poradenskou firmu, která měla s mýtným radit. Studii k mýtnému si od společnosti Deloitte nechal zpracovat už v roce 2011 ministr Vít Bárta (Věci veřejné).

Naposledy Ťok zdůvodnil prodloužení smlouvy s Kapschem bez soutěže vedle časové tísně nevýhodně uzavřenými dodatky za ministra Milana Šimonovského (KDU-ČSL) v roce 2006.

Ministr dopravy Ťok ve čtvrtek odhadl, že dalších deset let provozu mýta může stát až 29 miliard korun. Soutěž cenu pravděpodobně sníží, uvedl Ťok. Uvedená suma je odhad maximálních možných nákladů.

Cena odráží požadavek vlády na technologicky neutrální řešení. Zájemci mohou využít stávající síť mýtných bran, nebo navrhnout zcela nový systém. Dále je součástí soutěže požadavek na rozšíření silnic první třídy z nynějších 230 na 1140 kilometrů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám