Seat uzavřel první čtvrtletí letošního roku s nejlepšími prodejními výsledky od roku 2001. Počet vozidel Seat dodaných zákazníkům na celém světě vzrostl v porovnání se stejným obdobím v roce 2016 o 14 400 vozů na 117 300 vozidel.

V březnu automobilka předala zákazníkům 53 200 vozů, což představuje zvýšení o 14,4 procenta oproti stejnému měsíci uplynulého roku, kdy prodala 46 500 vozů. Březen se tak stal nejúspěšnějším měsícem z hlediska počtu prodaných vozidel za uplynulých 17 let, tedy od března 2000.

„První čtvrtletí jsme uzavřeli s ještě lepšími výsledky, než jsme původně plánovali,“ nechal se slyšet člen představenstva společnosti Seat Wayne Griffiths.

„Jsme jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě a jsme velmi spokojeni s celkovými výsledky,“ dodal.

Španělsko, Německo, Británie

Žebříček zemí podle počtu dodaných vozidel v prvním čtvrtletí vede u Seatu mateřské Španělsko s 24 700 prodanými vozidly, což představuje meziroční nárůst o 16,6 procenta. Následuje Německo s 20 600 vozy (nárůst o 10,1 procenta) a Velká Británie s 16 800 vozy (nárůst o 25,2 procenta).

K úspěšným globálním výsledkům značky Seat přispěly rovněž pozitivní výsledky v Mexiku, kde dodal 6800 vozů (nárůst o 11 procent), a Turecku s odbytem 4900 vozů (nárůst o 10,4 procenta).

V České republice bylo za první čtvrtletí registrováno 2083 nových vozů, což je o 9,8 procenta víc než v prvních třech měsících roku 2016.