Vláda odůvodňuje zavedení speciální daně na rozvoz zboží do domácností zvýšením intenzity dopravy, která zatěžuje veřejné komunikace a znečišťuje ovzduší, napsal v úterý deník Blikk.

„Samosprávy mají nedostatek finančních prostředků na udržování zeleně ve městech a v obcích. Řetězce by proto měly přispívat ke zlepšení životního prostředí z peněz, které získají od zákazníků,“ sdělil serveru Magyar Idők odborník na ekologii Péter Lenkei.

Za parkovací místa skoro dvě miliardy

Za parkovací místa by měly řetězce zaplatit daň v celkové výši 20 miliard forintů (1,8 miliardy korun) ročně. Stát chce rovněž určit maximální částku, kterou mohou nadnárodní řetězce investovat do reklamy, a určit, jaké zboží mohou propagovat.

Vláda chce dále řetězcům předepsat, aby zaměstnaly více lidí a za práci v neděli jim vyplácely stoprocentní příplatky.

Podle médií se vláda chce při zavádění nových opatření odvolat i na téma rozdílné kvality stejného zboží v západních a východních zemích EU. [celá zpráva]