Škoda Auto se zároveň na celkovém počtu vyrobených osobních a lehkých užitkových vozů podílela 57 procenty, když v Česku vyrobila přes 765 tisíc vozů.

Nošovický Hyundai zvýšil výrobu o pět procent na 358 tisíc automobilů a kolínská továrna skupiny Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TCPA) o jedno procento na 220 600 vozů.

Výroba náklaďáků stoupla o 56 procent

Výroba všech motorových vozidel dohromady stoupla o 8,24 procenta na 1,35 miliónu vozů z 1,25 miliónu v předchozím roce.

Výroba nákladních vozů, tahačů a podvozků vzrostla meziročně dokonce o 56 procent, když se loni vyrobilo 1326 vozů oproti 850 v předchozím roce.

Automobilový průmysl pomohl v závěru roku celé české ekonomice Jan Vejmělek, ekonom

Mírně naopak poklesla výroba autobusů (–2,86 procenta), když se jich v loňském roce vyrobilo 4388 oproti 4517 v předchozím roce. U motocyklů pak poklesla výroba o téměř 29 procent z předloňských 1727 na letošních 1228.

 Automobily přispěly k růstu průmyslu

„Právě díky úspěchům automobilového segmentu zaznamenal v loňském roce český průmysl růst o zhruba čtyři procenta. V dalších průmyslových sektorech situace tak růžová v loňském roce nebyla,“ poznamenal hlavní ekonom Komerční banky Jan Vejmělek.

„Automobilový průmysl pomohl v závěru roku celé české ekonomice. Očekáváme, že růst českého HDP v závěru loňského roku zrychlil a automobilový průmysl se na tomto příznivém vývoji významně podílel,“ sdělil Novinkám.

Nejvíce aut na osobu vyrábějí na Slovensku

Pro srovnání, tři automobilky působící na Slovensku vyrobily loni 1,04 miliónu vozů. Na tiskové konferenci to v úterý uvedli zástupci slovenského svazu automobilového průmyslu.

Slovensko si nadále udržuje pozici největšího výrobce automobilů na světě v přepočtu na obyvatele. V Bratislavě působí německá automobilka Volkswagen, v Trnavě francouzský PSA Peugeot Citroen a u Žiliny korejská KIA. U Nitry začala loni výstavba závodu Jaguar Land Rover.