V Evropě se odbyt skupiny Volkswagen v září zvýšil o více než šest procent a v Číně dokonce o zhruba 20 procent. Ve střední a východní Evropě dosáhl růst téměř osmi procent, neboť příznivý vývoj poptávky v Polsku a v České republice kompenzoval pokles prodeje na ruském trhu.

Dohromady za první tři čtvrtletí roku Volkswagen dodal zákazníkům 7,6 miliónu aut, což je o 2,4 procenta více než ve stejném období loni.

„Rostoucí odbyt nám dává naději, že dokážeme zvládnout náročné úkoly, které máme před sebou. Naší nejvyšší prioritou zůstává posilování důvěry zákazníků v naše produkty,” řekl Kappler.

Pokles v USA

Koncern se ale dál potýká s poklesem poptávky ve Spojených státech. Jeho zářijový odbyt v USA klesl o více než tři procenta a v prvních třech čtvrtletích propad přesáhl šest procent.

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 miliónů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 miliónu vozů Škoda.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto už ve středu oznámila, že v září zvýšila prodej meziročně o 14,4 procenta na 107 100 vozů. Jde o prodejně nejúspěšnější měsíc za celou více než 120letou existenci Škodovky. Stotisícovou hranici prodejů vůbec poprvé překonala v březnu 2015, tehdy prodala přes 102 tisíc aut.

Volkswagen v pátek zveřejnil i dílčí údaje o prodeji dalších koncernových značek. Odbyt luxusní značky Audi se zvýšil o téměř dvě procenta a odbyt značky Porsche vzrostl o více než sedm procent.