Tržby za prodej pohonných hmot vzrostly meziročně o 8,8 procenta, za prodej nepotravinářského zboží o 6,7 procenta a potravin o 1,1 procenta.

Obchodům s výrobky pro domácnost stouply tržby o 9,8 procenta a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 5,4 procenta. Více lidé utratili také za oděvy, obuv, farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží.

Prodeje prostřednictvím internetu či zásilkové služby byly vyšší o 19,8 procenta.

Daří se prodejům aut

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které statistici počítají zvlášť, se zvýšily meziročně o 15,8 procenta.

Podle statistiků i analytiků sehrál roli termín Velikonoc. Velikonoční pondělí letos připadalo na 28. března.

"Letos obchodníci těžili z velikonočních nákupů už v březnu, zatímco loni až v dubnu. Bez tohoto kalendářního vlivu by meziroční růst překonal podle statistiků pět procent," řekl odborník na maloobchod ze společnosti PwC Pavel Kulhavý.

„Kalendářně oslabenou poptávku pocítili zejména prodejci potravin. Ostatní segmenty, jako je zboží pro volný čas, dál těží výrazně z optimistické nálady a nákupního apetitu spotřebitelů. Stejně tak i prodejci automobilů, kteří budou i letos patřit k tahounům maloobchodu," dodal.