"Chceme začít jezdit se stovkou nových vozidel Škoda Octavia na stlačený zemní plyn (CNG)," řekl Jančura. K současné flotile vozidel Audi A6 od Nového roku zavede segment taxíků střední třídy s cenou 18 korun za ujetý kilometr.

Snaží se tak cenově lépe čelit konkurenci, která v poslední době přitvrdila díky nástupu mobilní taxislužby – spolujízdy Uber (jezdí od 10 korun za kilometr) nebo Wundercar a zprostředkovatelským aplikacím jako Liftago nebo Hopin.

Tick Tack v současnosti provozuje flotilu 150 vozů Audi, ve kterých cestující zaplatí 28 korun na kilometr v případě telefonické objednávky a 25 korun, pokud si vůz objednají prostřednictvím mobilní aplikace.

Počet těchto vozidel, která bude společnost dále provozovat pod obchodní značkou Tick Tack, se má podle plánu společnosti od ledna rozšířit na 200 a k nim přibude zmíněných 100 škodovek provozovaných pod značkou Green-Prague.

Shánějí zkušené řidiče

Celkem společnost objednala zatím nezávazně 600 těchto octavií na plyn, jejich odběr ale podmiňuje získáním dostatečného počtu řidičů.

Na rozdíl od zahájení provozu přede dvěma lety už nechce spoléhat na řidiče nováčky, ale má zájem o zkušené šoféry. Ty chce konkurenci přetáhnout především vybíráním nižší provize za služby dispečinku.

"Dnes řidiči, kteří jezdí pod dispečinky, platí pět až 20 tisíc korun poplatek pouze za dispečink, nikoli za auto a pojištění," uvedl Jančura. Řidičům chce proto nabídnout služby dispečinku za tisíc korun.

Spolu s pronájmem vozidla (Škody Octavia) by pak měl řidič zaplatit zhruba 13 tisíc korun měsíčně. V případě vozů Audi pak jde o poplatek 25 tisíc korun. U tohoto segmentu pak společnost vybírá u zakázek nad 200 korun ještě sedmiprocentní provizi za zprostředkování klienta, dodal Jančura.

Podobně jako vozy Tick Tack by i vozidla Green-Prague měla být vybavena pasažérskými tablety, kde si cestující mohou zkontrolovat trasu cesty, zda je řidič neveze oklikou, kurz eura i předpokládanou vzdálenost cíle.