Software instalovaný do vozů s motory TDI 2.0 pro modelový rok 2016 je "pomocné zařízení pro kontrolu emisí", uvedla mluvčí americké divize Volkswagenu Jeannine Ginivanová.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Americká agentura pro ochranu životního prostředí prověřuje, zda software není jen dalším nástrojem, jak manipulovat s emisemi při jejich měření. Společnost ale tvrdí, že software pracuje úplně jinak.

„Urychluje oteplování katalyzátoru a zvyšuje tím výkon zařízení, které rozkládá škodlivé oxidy dusíku na dusík a kyslík. Tento software podléhá schválení úřadů,” uvedla firma.

Automobilka ve vozech dodávaných na americký trh s naftovými motory v letech 2009 až 2015 přiznala existenci speciálního softwaru, který dokáže zjistit testovací cyklus měření emisí. Vykazuje pak emise nižší, než jsou při běžném provozu.

Skandál vypukl 18. září, kdy EPA obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka přiznala, že software instalovala po celém světě do zhruba 11 miliónů aut, včetně 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto. Je to největší skandál za 78 let její existence.