„Je to kauza, kterou se může v budoucnu zabývat i Nejvyšší soud, proto se k tomu nemohu blíže vyjadřovat a předjímat vývoj v ní. Nicméně principiálně prvořadou otázkou je případně pojmenovat, jaká škoda vůbec vznikla, a potom se teprve můžeme bavit o tom, kdo za ni odpovídá a jaká je případně náhrada,“ dodal Fiala.

Zdůraznil, že vychází-li z dostupných informací z médií, tak dosud nikde nezaznívá, jaká vlastně vznikla škoda a komu.

ČTĚTE TAKÉ: Skandál s falšováním emisí prý ohrožuje existenci Volkswagenu

„Zatím jsem spíše četl vyjádření z autobazarů, že na cenu předmětných vozidel nebude mít situace žádný vliv. Z toho vyplývá, že se nezmění, i přes to všechno, nijak hodnota auta,“ poznamenal Fiala.

„Prvotním předpokladem u žaloby na náhradu škody přitom je existence takové škody. Pokud se na trhu kvůli tomu nemění nijak hodnota vozu, tak přemýšlím, v čem by ta škoda z pohledu vlastníka mohla být,“ konstatoval Fiala.

Neregistrujeme, že by se na to klienti ptalipracovnice autorizovaného servisu

Podle něho úvaha o případných žalobách směřuje tak spíše od jednotlivce, jenž takové auto vlastní, ke státu, který nastavil technické předpoklady (emisní normy) pro to, co musí auta splňovat, a koncern je obešel.

„Dovedu si za těchto okolností spíše jako žalobce představit stát než jednotlivce, ale to je jen úvaha, která stojí pouze na tom, jak o věci informují média,“ konstatoval Fiala.

Majitelé vozů z koncernu VW se zatím v autorizovaných servisech neptají, zda se kauza týká jejich aut a jaký bude další postup. „Neregistrujeme, že by se na to klienti ptali,“ řekla Právu Kamila Ksandrová z Porsche Praha-Smíchov. „Kauzu s emisemi naši klienti neřeší,“ potvrdil Právu technik Petr Seřýnek z autorizovaného servisu Škody Auto Enge.