Prodeje zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby proti loňsku stouply o 26,9 procenta. Výrazně rostly i útraty za dovolené, sport a kulturu - o 16,8 procenta. V segmentu počítačových a komunikačních zařízení došlo v daném období proti loňsku k nárůstu o 9,2 procenta.

Tržby za prodej nepotravinářského zboží vzrostly meziročně o deset procent, za prodej pohonných hmot o 5,7 procenta a u potravin o 3,5 procenta.

„Spotřebitelský apetit je odrazem růstu domácí ekonomiky. V posledním roce výrazně poklesla nezaměstnanost a tvorba nových pracovních míst je nejrychlejší od krizového roku 2008. Menší obavy o ztrátu zaměstnání se následně projevují i ve vyšší ochotě spotřebitelů utrácet a méně spořit,” řekl Novinkám analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák. Nastolený trend silných prodejů bude podle něj pokračovat i ve druhé polovině roku.

U prodeje a oprav motorových vozidel, které statistici podle nové metodiky počítají zvlášť, se tržby zvýšily oproti loňsku o 19,6 procenta.