S použitím lokomotiv 109E počítají na linkách do Německa od prosince i České dráhy, které je už nyní používají na tratích na Slovensko, do Maďarska a Rakouska.

Výrobce se snažil získat povolení pro 109E v Německu několik let. „Zejména německý drážní úřad EBA je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,” uvedl hlavní inženýr Škody pro kolejová vozidla Petr Špalek.

Lokomotiva je díky třem systémům napájení schopná provozu na tratích železničních koridorů všech sousedních zemí České republiky a v Maďarsku.

Škoda Transportation podepsala předloni s DB smlouvu na dodávku šesti vlakových souprav za 2,6 miliardy korun. Soupravy v červené barvě by měly podle plánu jezdit v Bavorsku od prosince 2016. Pro firmu je zakázka důležitá, protože jde o první vlaky prodávané na západní trhy a může sloužit jako reference pro další železniční společnosti.

Velikostí je kontrakt s německými drahami srovnatelný se zakázkou na 60 nízkopodlažních tramvají ForCity pro turecké město Konya, jejichž dodávka proběhla v posledním roce.