Na Slovensku se tržby Hamé v minulém roce zvýšily o 12 procent, v Maďarsku o 11, v Rumunsku o 15 a v Rusku o 16 procent. Podle Kopáčka se rozrostly i další trhy, například Izrael, Polsko či Belgie.

„Loňský rok se Hamé podařilo výrazně expandovat a ještě jsme tak znatelně zlepšili pozici naší firmy oproti předchozímu úspěšnému roku 2013. Vloni jsme posílili díky zvýšení zájmu o naše výrobky a zvýšení tržeb, ale i díky několika zajímavým akvizicím, které se nám podařilo realizovat. Troufnu si říci, že kondice Hamé a její pozice na trhu jsou nejlepší v historii naší firmy,” uvedl generální ředitel společnosti Martin Štrupl.

V ČR polovina tržeb

Upozornil, že proti minulosti se Hamé loni dařilo výrazněji růst v tuzemsku. Prodeje v Česku tvoří zhruba polovinu všech tržeb.

„Naše tržby se v Česku zvýšily více, než činil nárůst celého maloobchodního trhu. Očekávám, že růst bude pokračovat také v roce 2015. Potenciál na to Hamé má, díky růstu na dalších trzích včetně Ruska dokážeme vykompenzovat i problémy na některých trzích, jako je například Ukrajina,” doplnil Štrupl.

Největší podíl na tržbách Hamé měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a hotová jídla. Tento segment vzrostl meziročně o osm procent. Výrazněji se zvýšily i tržby za zeleninové produkty a výrobky z rajčat, a to o devět procent. Celkově Hamé v roce 2014 prodalo více než 100 tisíc tun výrobků.

Hamé má deset výrobních závodů, sedm v ČR a po jednom v Rusku, Rumunsku a na Slovensku.