Comac již podle agentury získal objednávky na 450 těchto letadel od 18 zákazníků. Další podrobnosti však Nová Čína nesdělila.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Čína má velký zájem o vlastní komerční letadlo, aby ukázala, že může konkurovat USA a Evropě. Vývoj letounu s kapacitou až 174 míst však brzdí nezkušenost, nedostatek místních designérů a inženýrských talentů a domácích firem s technologiemi, které by mohly řídit projekt, napsala agentura Reuters.

Loni čínský úřad pro civilní letectví vydal osvědčení o způsobilosti k létání vůbec prvnímu čínskému komerčnímu letadlu ARJ-21, které má být konkurentem menším letadlům od firem Bombardier a Embraer. Letoun však měl podle původního plánu začít létat již v roce 2007.

Čína zahájila projekt prvního čínského letadla v roce 2002, kdy růst příjmů domácností odstartoval masivní expanzi domácího leteckého průmyslu. Vláda kvůli tomu vytvořila firmu Comac, která dostala vývoj a výrobu na starosti.

Evropský Airbus odhaduje, že domácí čínský letecký trh se stane v příštím desetiletí největší na světě.