V zakázce na opravu zhruba čtyřkilometrového úseku zvítězila Skanska s cenou 452 miliónů korun. Tuzemským ředitelem této nadnárodní stavební firmy se sídlem ve Švédsku byl do loňského listopadu současný ministr dopravy Dan Ťok. Proti rozhodnutí ŘSD se mohou neúspěšní uchazeči odvolat.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Italská společnost se do soutěže přihlásila s cenou 321 miliónů korun, tedy o 131 miliónů nižší.

"Serenissima construzioni ve své nabídce nepředložila přílohu C soupisu prací stavby ´Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů´, která je nedílnou součástí soupisu prací stavby," uvedlo ŘSD jako důvod vyloučení italské stavební firmy.

Tu ŘSD vyloučilo i v případě dalšího z tendrů na modernizaci D1, úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, ve kterém zvítězilo konsorcium tvořené společnostmi Metrostav, Swietelski a Hochtief.

Italové jsou odhodlaní se soudit

Neposkytnutím přílohy sloužící pro budoucí výpočet ceny víceprací, by byla podle ŘSD italská společnost zvýhodněná proti ostatním uchazečům, které materiál dodaly.

Italská společnost ale s vyřazením z tendrů nesouhlasí a chystá se proti rozhodnutí ŘSD podat námitku a případně i je ochotná spor řešit i soudně, uvedly páteční Hospodářské noviny. Podle ní pravidla tendru umožňovaly dodání této přílohy dodatečně.

Modernizace úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.