„V žádném případě se to nevypne,“ řekl Jírovský na konci odborné debaty. Podle něj jde jen o to lépe systém vytěžit. Na dotaz možného návratu k dálničním známkám uvedl, že je vždy nutné mít plán B.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Výkonný ředitel společnosti Kapsch Karel Černý zdůraznil, že by bylo chybou začínat od nuly: „Uvědomme si, že stát tu má fungující systém. Byl postaven v roce 2006 a začal fungovat v roce 2007. Na konci roku 2016 bude mít stát fungující systém s obnovenými prvky.“

Popřel také, že by stát neměl dokumentaci k systému, pokud jej dále nebude provozovat Kapsch: „Veškerou dokumentaci k systému má ŘSD. My jsme systém předali a veškerý software a hardware je majetkem státu.“ Reagoval tak na slova ministra Ťoka, že nemá dokumentaci k dispozici.

„Míč je na straně ministerstva dopravy, aby s námi zahájilo jednání,“ dodal Černý. Sdělil, že nemíní nikdy dělat státu problémy a Ťokovo vyjádření nechápe: ”Stát je náš hlavní partner a náš zákazník, se kterým se domlouváme. Naše firma je tak vstřícná, že dělá některé věci bez smlouvy. To partnerství musí být dvoustranné. Máme tady za dobu fungování jedenáctého ministra. V loňském roce jsme byli připraveni, aby jednotná služba byla zaimplementovaná, ale těsně před zahájením to nový ministr zrušil.“

Hájil také výnosnost systému, která byla kritizována ze strany NKÚ, protože náklady se pohybovaly u 40 procent. „Otázka je, jak stát nastavuje parametry systému. Jestliže máme nejnižší tarify v Evropě, máme nejnižší výnosy. Pokud budeme porovnávat Rakousko a Českou republiku, Rakousko má zpoplatněny jen dálnice dvojnásobným mýtem. Kdybychom měli stejné parametry v ČR, byl by výnos podobný.