Nejčastěji provozovatelé bazarů porušili povinnost vyznačit v dokladu o zakoupení, že se jedná o výrobky použité nebo s vadou.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

"Jednalo se nejen o porušení informačních povinností vyplývajících ze zákona o ochraně spotřebitele, ale také o nedostatky v povinné identifikaci klientů a v uchovávání těchto údajů. Zákonem omezenou provozní dobu v nočních hodinách nedodržela jedna provozovna," uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Ve 34 případech spotřebitel nebyl prodávajícím řádně informován o svých právech při reklamaci a o tom, kde může tato práva uplatnit. S cenou nabízených výrobků nebyl kupující seznámen ve 12 případech.

V 18 případech bazary a zastavárny nedodržely povinnost identifikovat zákazníky kvůli opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti. Ve třech případech provozovny neuchovávaly kopie předložených dokladů.