Inspekce provedla celkem 221 kontrol internetových obchodů. Porušení předpisů zjistila při 165 kontrolách, tedy v 75 procentech případů.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

ČOI ale upozorňuje, že vysoký podíl zjištěných nedostatků nelze považovat za objektivní obraz stavu elektronického obchodování v ČR, protože se během kontrol zaměřila na rizikové e-shopy.

Stěžovalo si přes tisíc spotřebitelů

Inspektoři se nejčastěji setkali s užitím nekalých obchodních praktik.

„Konkrétně s neposkytováním zákonem stanovených informací, dále s uváděním neúplných či jinak zavádějících údajů o prodávajícím, o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,” uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Celkem si ve třetím kvartále stěžovalo na e-shopy u ČOI 1087 spotřebitelů.

„Výsledky kontrol internetového obchodování za 3. čtvrtletí ukazují, že se situace v dodržování povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele nelepší. Z poznatků inspektorů také vyplývá, že ani po téměř roční účinnosti nového občanského zákoníku stále ještě řada prodávajících v obchodních podmínkách svých e-shopů na tuto novou úpravu spotřebitelských práv neodkazuje,” dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.