Hlavní obsah

Dva zchátralé nové mosty na D1 jsou ze šizeného materiálu, zní z ŘSD

Právo, Radim Vaculík

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Při výstavbě dvou sesouvajících se nájezdových mostů na dálnici D1 v Ostravě použila firma Eurovia jako jejich zhotovitel špatný materiál. Právu to v úterý řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Foto: Pavel Karban, Právo

Na dálnici je omezena rychlost na 50 km/h.

Článek

Eurovia opakovaně tvrdí, že špatný stav mostů, kam už od 5. září nesmějí žádné nákladní vozy, zavinilo použití tzv. studeného odvalu za opěrami při jejich výstavbě, který na ně nyní tlačí. „Ten nám nařídilo zapracovat ŘSD,“ sdělila Právu v pondělí mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Jenže Rýdl v úterý upřesnil, že zhotovitelem použitý materiál neodpovídal kvalitě, kterou by měl mít. „Kopané sondy jasně prokázaly, že ten materiál není čistým studeným odvalem. Dokonce tam jsou velké balvany, zbytky železa a příměsi řady cizorodých, víceméně odpadních látek, což není studený odval,“ poznamenal Rýdl.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

O tom, že jde o nekvalitní materiál, podle něj svědčí i fakt, že sama Eurovia kvůli tomu vede soudní spor se svým subdodavatelem. „Tímto soudním sporem jinými slovy Eurovia dokládá, že si je vědoma toho, že tam byl použit špatný materiál,“ podotkl Rýdl.

Náš odhad je, že oprava se bude pohybovat zhruba kolem třiceti miliónů
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl

Firma v úterý poslala vedení ŘSD nový, údajně už komplexní návrh na opravu obou mostů, jenže prý ani jako ten předchozí z 15. září fakticky neřeší aktuální havarijní stav objektů. Mosty jsou přitom teprve čtyři roky v provozu.

„Dnes jsme (od Eurovie) obdrželi rozšířenou dokumentaci k sanaci obou mostů a opět konstatujeme, že navržená řešení jsou naprosto nedostatečná. Chybí totiž úplně řešení v oblasti mostních závěrů, posunutých ložisek, trhlin v nosné konstrukci a posunuté opěry navrhuje Eurovia řešit jen částečně,“ uvedl v úterý Rýdl.

Oprava vyjde až na 30 miliónů

Zástupci Eurovie podle něj nedávno odhadli cenu za opravu mostů do pěti miliónů korun. „Náš odhad je, že oprava se bude pohybovat zhruba kolem třiceti miliónů,“ oponoval stavební firmě mluvčí ŘSD.

Stále podle něj platí, že celou rekonstrukci by měl zaplatit ze svého zhotovitel v rámci probíhajícího reklamačního řízení. „Eurovia to opraví a zaplatí,“ má jasno Rýdl.

Na dotaz Práva, co tedy bude dál, když Ředitelství silnic a dálnic dostalo od Eurovie nedostatečný návrh oprav, mluvčí doplnil, že státní společnost bude po soukromé firmě žádat doplnění jejího konceptu. „Napíšeme jim, že toto a toto tam chybí a ať to doplní,“ dodal Rýdl.

Reklama

Výběr článků

Načítám