Eurovia opakovaně tvrdí, že špatný stav mostů, kam už od 5. září nesmějí žádné nákladní vozy, zavinilo použití tzv. studeného odvalu za opěrami při jejich výstavbě, který na ně nyní tlačí. „Ten nám nařídilo zapracovat ŘSD,“ sdělila Právu v pondělí mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Jenže Rýdl v úterý upřesnil, že zhotovitelem použitý materiál neodpovídal kvalitě, kterou by měl mít. „Kopané sondy jasně prokázaly, že ten materiál není čistým studeným odvalem. Dokonce tam jsou velké balvany, zbytky železa a příměsi řady cizorodých, víceméně odpadních látek, což není studený odval,“ poznamenal Rýdl.

O tom, že jde o nekvalitní materiál, podle něj svědčí i fakt, že sama Eurovia kvůli tomu vede soudní spor se svým subdodavatelem. „Tímto soudním sporem jinými slovy Eurovia dokládá, že si je vědoma toho, že tam byl použit špatný materiál,“ podotkl Rýdl.

Náš odhad je, že oprava se bude pohybovat zhruba kolem třiceti miliónůMluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl

Firma v úterý poslala vedení ŘSD nový, údajně už komplexní návrh na opravu obou mostů, jenže prý ani jako ten předchozí z 15. září fakticky neřeší aktuální havarijní stav objektů. Mosty jsou přitom teprve čtyři roky v provozu.

„Dnes jsme (od Eurovie) obdrželi rozšířenou dokumentaci k sanaci obou mostů a opět konstatujeme, že navržená řešení jsou naprosto nedostatečná. Chybí totiž úplně řešení v oblasti mostních závěrů, posunutých ložisek, trhlin v nosné konstrukci a posunuté opěry navrhuje Eurovia řešit jen částečně,“ uvedl v úterý Rýdl.

Oprava vyjde až na 30 miliónů

Zástupci Eurovie podle něj nedávno odhadli cenu za opravu mostů do pěti miliónů korun. „Náš odhad je, že oprava se bude pohybovat zhruba kolem třiceti miliónů,“ oponoval stavební firmě mluvčí ŘSD.

Stále podle něj platí, že celou rekonstrukci by měl zaplatit ze svého zhotovitel v rámci probíhajícího reklamačního řízení. „Eurovia to opraví a zaplatí,“ má jasno Rýdl.

Na dotaz Práva, co tedy bude dál, když Ředitelství silnic a dálnic dostalo od Eurovie nedostatečný návrh oprav, mluvčí doplnil, že státní společnost bude po soukromé firmě žádat doplnění jejího konceptu. „Napíšeme jim, že toto a toto tam chybí a ať to doplní,“ dodal Rýdl.