Hlavní obsah

Metro D se má začít stavět v roce 2017, Prahu vyjde na 60 miliard

Praha

Plánovaná stavba nové trasy metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru vyjde na 60 miliard korun. Práce na stavbě prvního úseku by mohly začít v roce 2017. Na pondělním Žofínském fóru to řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).

Foto: DPP hl. m. Prahy

Vizualizace stanice Nemocnice Krč na plánované lince D pražského metra

Článek

Praha podle něj není schopna tak velkou stavbu zaplatit sama. Pomoci musí stát, uvedl. V současné době město chystá stavbu prvního úseku z Pankráce do Depa Písnice.

Na nové trase pražského metra vznikne na Pankráci přestupní stanice. Stavba podle Hudečka začne právě v úseku mezi stanicí Pankrác a Depo Písnice. Poté bude pokračovat z Pankráce na Náměstí Míru. "V budoucnu by mohla být trasa prodloužena až do stanice Náměstí Republiky," doplnil primátor.

Foto: DPP hl. m. Prahy

Mapa s připravovanými stanicemi na nových linkách metra

Praha podle něj může na investici čerpat evropské dotace ve výši mezi sedmi až osmi miliardami korun. Už dříve se diskutovalo o možnosti zapojení soukromého kapitálu prostřednictvím takzvaného PPP projektu. "Znamenalo by to ale další zadlužování města," uvedl primátor.

Varianta pouhé odbočky z trasy C padla

V současné době město chystá výstavbu pouze zmíněné kratší verze trasy z Pankráce do Písnice. Ta má stát zhruba 30 miliard korun a podle současného vedení města má být hotova do roku 2022.

Prahou dříve zvažovaná varianta pouhé odbočky ze současné trasy metra C Pankrác nakonec padla. Jedním z důvodů bylo, že by v další fázi odbočka zkomplikovala stavbu návazného úseku, navíc by to prodloužilo intervaly na trase C.

Nová trasa D bude dlouhá přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Zároveň odlehčí lince C. Vznikne tak varianta k dopravně klíčovému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu.

Praha, která hospodaří s rozpočtem kolem 44 miliard korun, dokončuje stavbu tunelového komplexu Blanka za necelých 37 miliard korun a dostavbu metra A, která vyjde na více než 20 miliard korun. Diskutována je investice do železničního spojení na letiště a také dostavba vnějšího silničního okruhu města, který ale zaplatí stát.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám