Podnik čeká na poslední tranši z jedenáctimiliardového úvěru od Evropské investiční banky (EIB). Banka částku 2,5 miliardy korun uvolní až po rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který prověřuje zakázky týkající se stavby metra.

Stavbu nového úseku metra provázejí problémy. Ministerstvo dopravy loni krátilo strop pro čerpání evropských dotací. Dopravní podnik, který je stoprocentně vlastněný Prahou, vypořádává problematické faktury za vícepráce, které při stavbě vznikly.

Interní audit navíc upozornil na řadu nesrovnalostí, které stavbu provázely. Odhalil některá pochybení v řízení projektu. Podle vedení dopravního podniku ale neprokázal vznik škody.

Práce se nezastaví

Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku metra je 22,5 miliardy korun. Podle Ďuriše bude konečný účet možná o dvě miliardy nižší.

Zástupkyně ředitele magistrátu Zdena Javornická už dříve potvrdila, že s vyplacením peněz čeká EIB pouze na rozhodnutí ÚOHS.

„Pokud úřad uvede, že je vše v pořádku, vyplacení peněz nic nebrání," řekla. Podle Ďuriše rada částku uvolnila, aby mohly práce dál pokračovat.

Na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba odstartovala v roce 2009. Zkušební jízdy začnou na jaře příštího roku.