Brno se však po tomto sdělení leklo, názor změnilo a investici Amazonu v Černovických terasách schválilo. Bylo kvůli tomu potřeba změnit územní plán.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Se zástupci Amazonu dokonce jednal premiér Bohuslav Sobotka. Ti slíbili, že si vše ještě rozmyslí, v pátek ale ředitel Collins sdělil, že investice nebude.

Kraj se snažil Amazonu nabídnout pozemky u letiště, posléze ale vyšlo najevo, že ty se už dříve nedostaly ani do užšího výběru. Není jasná jejich vlastnická struktura, kraj se je marně snaží udat už mnoho let. Jejich středem vede vysokotlaký plynovod a část je určena pro stavbu železničního koridoru. Celkově tak na stavbu haly zbyla menší výměra, než Amazon potřebuje.

Investice Amazonu se předpokládala ve výši zhruba 2,7 miliardy, sklad měl přinést asi 1500 pracovních míst. Kritici ale upozorňovali, že to bude za cenu zvýšení dopravy v okolí, a ČR se tak definitivně stane zemí plnou kamiónů.

Hašek: Silácká prohlášení neodpovídala realitě

„Je mi líto, že Amazon nezvolil pro svoji investici Brno, není to podle mě primárně chyba kraje a jen v malé míře města Brna. Je bohužel zřejmé, že silácká prohlášení developera CTP neodpovídala realitě a stanoviskům Amazonu,“ vyjádřil se pro Právo šéf Asociace krajů Michal Hašek (ČSSD).

Ten věří, že se Brnu brzy podaří přilákat významné investory. „Budeme nabízet investice mimo jiné našim novým partnerům, čínské provincii Guandong a nejbohatší republice Ruské federace Tatarstánu,“ uvedl Hašek.

Investice Amazonu u Prahy naopak pokračuje, obec Dobrovíz minulý týden podepsala s developerem smlouvy.