Hlavní obsah

Autosalon nebude, protože dovozci se chovají podivně, tvrdí pořadatel

Právo, Miroslav Homola

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brno

Podivné a neseriózní chování některých importérů aut na českém trhu je hlavním důvodem zrušení letošního Autosalonu v Brně. Uvedl to ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš. Podle něj bylo chybou, že na pořádání akce vůbec veletrhy letos přistoupily, zvláště po zkušenostech z loňska. Pořadatel se obává, že by byl podnik ztrátový. Většina značek účast odmítla.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Nablýskaná auta letos na brněnském výstavišti nebudou.

Článek

„Byli jsme až do posední chvíle ubezpečováni, že je vše v pořádku, obrat nastal v poslední chvíli. Takové neseriózní chování je zřejmě i odrazem situace na domácím trhu s auty, kde se importéři mezi sebou nedokážou, na rozdíl od jiných zemí, například Německa či Rakouska, domluvit a kdy je pro ostatní rozhodující postoj či chování automobilek Škoda a Hyundai. Expozice obou značek jsou často v Brně výrazně nákladnější než u jejich konkurentů. Ostatním to vadí,“ sdělil Kuliš.

Souboj dvou

Podle mluvčího automobilky Hyundai Petra Vaňka byla ale úroveň autosalonu slabá. „Velké expozice jsme tam měli my a Škoda, zbytek byli regionální prodejci. Ve výsledku se z toho stal souboj nás dvou o to, kdo budeme mít o metr čtvereční více plochy,“ řekl ve čtvrtek ČTK Vaněk.

Škoda Auto vzala podle mluvčího Vítězslava Pelce rozhodnutí Veletrhů Brno na vědomí a nebude se k němu dál nijak vyjadřovat. Podle něj se firma v tuzemsku bude prezentovat při jiných příležitostech.

Na autosalon se chystal i Ford, další značky však účast odmítly.

Při posledních autosalonech jsme končili s velkou černou nulou
Jiří Kuliš

Organizátoři veletrhu by podle něj měli zvážit, jak autosalon zatraktivnit a přilákat na něj velké firmy, aby mělo v budoucnu smysl jej pořádat.

Ztráta „jen“ milión

Veletrhy podle Kuliše přišly dosavadními přípravami zhruba pouze o milión korun, což se však nijak neprojeví v celkové hospodářské bilanci společnosti tohoto roku, neboť s výrazným ziskem Autosalonu se na rozdíl od jiných veletržních akcí ani nepočítalo.

„Při posledních autosalonech jsme končili s velkou černou nulou. K jejich pořádání jsme však přistupovali hlavně z toho důvodu, že jsme se domnívali, že jako významný výrobce automobilů na evropském trhu bychom národní autosalon měli mít,“ uvedl ředitel. Zároveň také dodal, že pro příští léta se pořádání podobného podniku nezříká, ovšem veletrhy spíše nyní očekávají vlastní iniciativu a zájem ze strany prodejců a dovozců aut.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Autosalon v minulých ročnících

„Na Autosalon jsme počítali s návštěvností 100 tisíc lidí, což je množství, které se nemůže nikde jinde v zemi objevit. Podobný areál pro tak velkou akci není, a to je fakt, který je obecně známý,“ dodal Kuliš s tím, že neúplné a zavádějící informace ohledně zrušení navíc společnost velmi poškozují.

„O to více se nyní soustředíme na Motosalon v březnu, který je velmi oblíbený a opět na něj čekáme návštěvnost alespoň 50 tisíc lidí, byť se jedná o dovozce, kteří jsou kapitálově mnohem slabší, než je tomu u aut. Na Motosalonu dokonce přibude i nová značka Kawasaki,“ dodal Kuliš.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám