Článek
„Byli jsme až do posední chvíle ubezpečováni, že je vše v pořádku, obrat nastal v poslední chvíli. Takové neseriózní chování je zřejmě i odrazem situace na domácím trhu s auty, kde se importéři mezi sebou nedokážou, na rozdíl od jiných zemí, například Německa či Rakouska, domluvit a kdy je pro ostatní rozhodující postoj či chování automobilek Škoda a Hyundai. Expozice obou značek jsou často v Brně výrazně nákladnější než u jejich konkurentů. Ostatním to vadí,“ sdělil Kuliš.
Souboj dvou
Podle mluvčího automobilky Hyundai Petra Vaňka byla ale úroveň autosalonu slabá. „Velké expozice jsme tam měli my a Škoda, zbytek byli regionální prodejci. Ve výsledku se z toho stal souboj nás dvou o to, kdo budeme mít o metr čtvereční více plochy,“ řekl ve čtvrtek ČTK Vaněk.
Škoda Auto vzala podle mluvčího Vítězslava Pelce rozhodnutí Veletrhů Brno na vědomí a nebude se k němu dál nijak vyjadřovat. Podle něj se firma v tuzemsku bude prezentovat při jiných příležitostech.
Na autosalon se chystal i Ford, další značky však účast odmítly.
Při posledních autosalonech jsme končili s velkou černou nulou
Organizátoři veletrhu by podle něj měli zvážit, jak autosalon zatraktivnit a přilákat na něj velké firmy, aby mělo v budoucnu smysl jej pořádat.
Ztráta „jen“ milión
Veletrhy podle Kuliše přišly dosavadními přípravami zhruba pouze o milión korun, což se však nijak neprojeví v celkové hospodářské bilanci společnosti tohoto roku, neboť s výrazným ziskem Autosalonu se na rozdíl od jiných veletržních akcí ani nepočítalo.
„Při posledních autosalonech jsme končili s velkou černou nulou. K jejich pořádání jsme však přistupovali hlavně z toho důvodu, že jsme se domnívali, že jako významný výrobce automobilů na evropském trhu bychom národní autosalon měli mít,“ uvedl ředitel. Zároveň také dodal, že pro příští léta se pořádání podobného podniku nezříká, ovšem veletrhy spíše nyní očekávají vlastní iniciativu a zájem ze strany prodejců a dovozců aut.
„Na Autosalon jsme počítali s návštěvností 100 tisíc lidí, což je množství, které se nemůže nikde jinde v zemi objevit. Podobný areál pro tak velkou akci není, a to je fakt, který je obecně známý,“ dodal Kuliš s tím, že neúplné a zavádějící informace ohledně zrušení navíc společnost velmi poškozují.
„O to více se nyní soustředíme na Motosalon v březnu, který je velmi oblíbený a opět na něj čekáme návštěvnost alespoň 50 tisíc lidí, byť se jedná o dovozce, kteří jsou kapitálově mnohem slabší, než je tomu u aut. Na Motosalonu dokonce přibude i nová značka Kawasaki,“ dodal Kuliš.