Hlavní obsah

Vedení Prahy mě neinformovalo a neřešilo problémy, postěžoval si exšéf DPP

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Exředitel pražského dopravního podniku (DPP) Milan Křístek tvrdí, že politické vedení hlavního města jej neinformovalo o jednání o dodávkách tramvají pro dopravní podnik a že neřeší problémy spojené s dostavbou trasy metra A do Motola. Křístek to napsal v tiskovém prohlášení.

Foto: Milan Malíček, Právo

Tramvaj ForCity v pražských ulicích

Článek

Křístek uvedl, že předseda dozorčí rady DPP a radní Jiří Pařízek (TOP 09) neinformoval vedení města o posudku smlouvy na nákup tramvají 15T ForCity s firmou Škoda Transportation. Z analýzy vyplývá, že by vypovězení smlouvy znamenalo několikamiliardovou sankci pro DPP.

„Je evidentní, že o tomto posudku předseda dozorčí rady neinformoval vedení města ani své kolegy z TOP 09. Vedení města zároveň odmítlo připravit takzvanou ovládací smlouvu, tedy převést případnou pokutu z jednostranné výpovědi smlouvy se Škodou Transportation na město,“ napsal Křístek.

Vedení DPP prý navíc nebylo obeznámeno o jednáních se Škodou Transportation. "Drtivá většina výsledků těchto jednání je managementu dopravního podniku neznámá," tvrdí dnes již bývalý ředitel.

Křístek dále tvrdí, že finanční problémy DPP nezpůsobuje pouze kontrakt na tramvaje, ale i nemožnost odpisu majetku v řádu 50 miliard korun. „Podstatnou finanční náročnost znamená i navýšení vozokilometrů na příští rok z plánovaných 160 na 163 miliónů vozokilometrů či dále klesajícím příjmy z jízdného, včetně částky z vymožených pokut,“ upozornil.

Seriózní diskuse se nekonala

Křístek tvrdí, že ve funkci připravil strategii, jak podnik stabilizovat a nesnížit komfort pro cestující. „Mezi navrhovaná nezbytná opatření například patří nerepresivní zamezení zneužívání přepravy černými pasažéry (až 30 procent) a využívání elektronických služeb při placení jízdného s možností různých nových slev za častější jízdy,“ napsal s tím, že DPP by měl zároveň prodávat zbytný majetek nebo restrukturalizovat autobusovou dopravu. „K seriózní diskusi s představiteli města nikdy nedošlo,“ uvedl.

Křístek se domnívá, že hlavním důvodem okamžitého přijetí jeho rezignace je smlouva se společností Inženýring dopravních staveb (IDS) na obstarávání současné největší investiční akce, dostavby trasy metra A.

Podle Křístka už při jeho nástupu bylo známo, že IDS nepracuje, jak by měl. „Představitelé metropole se nesnaží závažné problémy v možné trestněprávní rovině řádně řešit, i když jsou na ně opakovaně a odborně upozorňováni,“ napsal s tím, že ho zaskočila nečinnost vrcholných představitelů TOP 09 v tomto problému. S IDS prý navíc někteří z nich udržují formální i neformální vztahy.

Křístkovu rezignaci přijala dozorčí rada DPP v pátek. V pondělí představenstvo firmy zvolilo svým předsedou Jaroslava Ďuriše a pověřilo ho řízením společnosti. Do funkce generálního ředitele nastoupí 7. října. [celá zpráva]

Související téma

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám