Coca-Cola se v čele držela od roku 2000, kdy se začal tento žebříček zveřejňovat. V první pětce skončily ještě dvě další technologické společnosti, a to IBM a Microsoft.

Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy dolarů (zhruba 1,9 biliónu korun). Meziročně hodnota značky stoupla o 28 procent. Ještě v roce 2011 byl přitom výrobce iPhonů a iPadů na osmém místě. Loni však hodnota značky prudce vzrostla, konkrétně o 129 procent.

Apple

Apple se stal nejcennější značkou na světě.

FOTO: ČTK/AP

Mezi největší skokany se letos zařadily firmy Facebook a Google. Hodnota značky Facebook se zvýšila o 43 procent a posunula se na 52. z 69. příčky. Hodnota druhého Googlu se zvýšila o 34 procent.

První mimo amerických firem je Samsung

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung, který je na osmé příčce. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz, který obsadil 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW. K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, která ale zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota snížila o 65 procent. Nokia se tak propadla na 57. příčku z loňské 19. pozice.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek, celkem 14. Technologický sektor má v žebříčku 11 značek a dalších pět jsou značky elektroniky. Vysoké zastoupení mají rovněž značky z odvětví finančních služeb.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 54. Z Evropy je 31 značek, které jsou z Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek
pořadí
značka
hodnota (v mld. dolarů)
meziroční změna hodnoty (v %)
země původu
1.
Apple
98,32
28
USA
2.
Google
93,29
34
USA
3.
Coca-Cola
79,21
2
USA
4.
IBM
78,81
4
USA
5.
Microsoft
59,55
3
USA
6.
GE
46,95
7
USA
7.
McDonald’s41,99
5
USA
8.
Samsung
39,61
20
Korea
9.
Intel
37,26
-5
USA
10.
Toyota
35,35
17
Japonsko
Zdroj: Interbrand