Hlavní obsah

Odborářský svaz KOVO se drolí, vale mu dávají škodováci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladá Boleslav
Aktualizováno

Po dvouletém sporu se odbory z mladoboleslavské automobilky Škoda Auto rozhodly vystoupit ze svazu KOVO. Odborové organizace Kvasiny a Vrchlabí zatím ve svazu zůstávají, uvedl týdeník odborové organizace automobilky Škodovácký odborář.

Článek

„Rada předsedů odborů KOVO při Škodě Auto Mladá Boleslav stoprocentní většinou z 39 přítomných členů ve středu 11. září odsouhlasila kroky nutné k realizaci vystoupení základní organizace Mladá Boleslav ze Svazu KOVO. Je to finální důsledek nulové snahy Svazu KOVO splnit alespoň některé požadavky naší organizace na modernizaci a rozvoj odborů,“ uvádí se v časopise.

Po vystoupení ze svazu chtějí škodovácké odbory svým členům snížit příspěvky, čímž chtějí naznačit, že ze svazu neodstupují kvůli svému majetkovému prospěchu.

Zatím nic oficiálního

Odborový svaz KOVO zatím oficiálně žádnou informaci o vystoupení škodováckých odborů ze svazu nedostal. „Ani odchod Škody Auto Mladá Boleslav neohrozí Odborový svaz KOVO. Další věc je, že si nemyslím, že byly splněny všechny procesní záležitosti k takovému aktu a zároveň bych rád věřil, že taková věc byla dostatečně prodiskutována a že všichni měli dostatek informací k tomu, aby se tak rozhodnout mohli,“ řekl předseda Odborového svazu KOVO Josef Středula a dodal, že věří v další spolupráci.

Odbory KOVO při Škodě Auto v Mladé Boleslavi čítají včetně seniorů přes 19 000 členů, a jsou tak nejsilnější základní organizací odborového svazu KOVO.

Odbory ze Škody se snažily o prosazení změny stanov svazu nebo o výjimky pro základní organizaci, například o „zastropování“ výše členského příspěvku tak, aby zaměstnanci nemuseli platit vždy jedno procento z čisté mzdy, ale aby ve stanovách byla uvedena nejvyšší možná cifra.

Spolupráce i změna

„Bude to ještě náročné. Rozhodně chceme i nadále spolupracovat, chceme zůstat otevřenou odborovou organizací, která je solidární s ostatními v České republice. Chceme nadále spolupracovat se svazem. Zároveň se ale také musíme měnit a být moderní, což v členství ve Svazu KOVO již nejde,“ uvedl předseda odborů ve Škodě Auto Jaroslav Povšík.

Svaz KOVO je se 127 000 členy největším odborovým svazem v zemi. Boleslavské odbory jsou zároveň největším přispěvatelem na chod centrály svazu, ročně jí z vybraných příspěvků posílají asi deset miliónů korun. Poukazují však na to, že žádné služby od centrály nečerpají.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám