„Právě v letním dovolenkovém období evidujeme největší počet zásahů naší asistenční služby mimo republiku. Ze statistik přitom vyplývá, že počet zásahů v sezóně pak vrcholí v srpnu,“ upozornil Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny (ČPP).

Nejčastějšími důvody poruchy a nehody

„Nejvíce takových událostí každoročně řešíme v sousedním Německu, dále také v Rakousku, Chorvatsku a na Slovensku,“ doplnil.

O dovolených lidé nevolají asistenční službu nejčastěji kvůli dopravní nehodě, nýbrž když potřebují pomoc při poruše vozidla. Ze statistik asistenčních zásahů vyplývá, že jde až o 80 procent případů. „Klientům pomáháme nejen u vážnějších závad, jako je porucha motoru či selhání baterie, ale také při defektu pneumatiky či zapomenutých klíčků v zamčeném voze,“ uvedl Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance.

Tato společnost je přitom v zemi největším poskytovatelem automobilové asistence. Její služby mají k dispozici motoristé, kteří mají svá vozidla pojištěna u ČPP a pojišťovny Kooperativa. To znamená přibližně 2,47 miliónu vozidel dohromady, což představuje více než 35 procent trhu.

Pozor na drahé odtahovky

Přes rostoucí množství asistenčních zásahů stále ale někteří motoristé na tyto služby zapomínají, a to zejména v tuzemsku. Stává se, že ve stresu po dopravní nehodě se lidé nechají přesvědčit nabídkou odtahové služby, která se na místě nehody náhle objeví. Jejich ceny bývají většinou významně nadhodnocené a neodpovídají obecným standardům, proto se může podobná služba motoristům nepříjemně prodražit.

„V případě nehody proto klientům vždy důrazně doporučujeme, aby volali na infolinku své pojišťovny. Ta jim poskytne informace, jak mají postupovat, a zajistí jim nutný asistenční zásah,“ upozornil Milan Káňa, tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa.

Vyšší věk vozu není překážkou

Více než polovina asistenčních zásahů se podle Strapka týká vozidel vyrobených kolem roku 2004, necelou třetinou se podílejí vozidla s rokem výroby 2007 a novější. Spíše ke kuriozitám patří asistenční zásahy u vozidel vyrobených před rokem 2000.

„Mezi nejstaršími asistovanými vozidly byly Škoda 100 z roku 1974 s poruchou převodovky v Itálii a historická lada z roku 1978 s prasklým ramenem v Srbsku. Podle našich údajů bývá vozidlo obsazeno v průměru dvěma lidmi. V uvedené ladě jich cestovalo dokonce pět,“ dodal Strapko.