Hlavní obsah

Na dálnici D1 v noci padlo šest mostů, na Benešovsku bojovali se „superbetonem”

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Stavbaři na dálnici D1 v noci na sobotu zbourali šest mostů. V sobotu po 9. hodině byl obnoven provoz mezi Velkou Bíteší a Lhotkou ve směru na Brno i na Prahu. Uzavírka trvala 13 a půl hodiny. V druhém úseku na Benešovsku se vyskytly problémy a termín ukončení demolice v 11 hodin se nestihl. Dálnice se otevře až ve 16:00. Na objížďkách ráno havarovaly kamióny.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

Článek

"Práce na dálnici D1 na Vysočině se podařilo ukončit dříve, než bylo původně plánováno. Zprovoznění výrazně usnadní situaci na objízdné trase, kde probíhá od 08:00 vyprošťování havarovaného vozidla. Tyto práce potrvají ještě zhruba hodinu," uvedla krátce po nehodě mluvčí policie Dana Čírtková.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

Práce na Vysočině u Velké Bíteše začaly v pátek ve 20:00, na Benešovsku o hodinu později. První most byl stržen před půlnocí, poslední až v 04:30, oznámili stavbyvedoucí.

"První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49," uvedl vedoucí projektu Jiří Krátký. Komplikovanější situace byla na Benešovsku. První nadjezd šel k zemi v 00:09, poslední až v 04:30. "Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého superbetonu. K zemi šel až po urputném boji," řekl stavbyvedoucí Ivan Čásenský. Ukončení prací v 11 hodin, jak se plánovalo, se tak zřejmě nestihne.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

Během noci se podle mluvčí policie na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamióny na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu.

"Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vozidlo částečně zasahuje do komunikace. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla, vozidlo bude vyproštěno až po skončení uzavírky dálnice D1," uvedla policejní mluvčí.

Foto: David Ryneš, Novinky

Připravované opravy mostů na D1 a mosty, které budou bez náhrady

Po 06:00 havaroval kamión také vysočinské objížďce, a to na silnici II/602 mezi obcemi Bezděkov a Nové Sady. Zůstal stát napříč vozovkou s přívěsem v příkopu. Policisté museli odklánět dopravu. Nákladní auta zůstala stát na místě.

Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 miliónů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 miliónů sdružení Colas CZ a PORR.

Reklama

Výběr článků

Načítám