"Práce na dálnici D1 na Vysočině se podařilo ukončit dříve, než bylo původně plánováno. Zprovoznění výrazně usnadní situaci na objízdné trase, kde probíhá od 08:00 vyprošťování havarovaného vozidla. Tyto práce potrvají ještě zhruba hodinu," uvedla krátce po nehodě mluvčí policie Dana Čírtková.

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

FOTO: Milan Vojtek, Právo

Práce na Vysočině u Velké Bíteše začaly v pátek ve 20:00, na Benešovsku o hodinu později. První most byl stržen před půlnocí, poslední až v 04:30, oznámili stavbyvedoucí.

"První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49," uvedl vedoucí projektu Jiří Krátký. Komplikovanější situace byla na Benešovsku. První nadjezd šel k zemi v 00:09, poslední až v 04:30. "Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého superbetonu. K zemi šel až po urputném boji," řekl stavbyvedoucí Ivan Čásenský. Ukončení prací v 11 hodin, jak se plánovalo, se tak zřejmě nestihne.

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše

FOTO: Milan Vojtek, Právo

Během noci se podle mluvčí policie na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamióny na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu.

"Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vozidlo částečně zasahuje do komunikace. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla, vozidlo bude vyproštěno až po skončení uzavírky dálnice D1," uvedla policejní mluvčí.

Připravované opravy mostů na D1 a mosty, které budou bez náhrady

Připravované opravy mostů na D1 a mosty, které budou bez náhrady

FOTO: David Ryneš, Novinky

Po 06:00 havaroval kamión také vysočinské objížďce, a to na silnici II/602 mezi obcemi Bezděkov a Nové Sady. Zůstal stát napříč vozovkou s přívěsem v příkopu. Policisté museli odklánět dopravu. Nákladní auta zůstala stát na místě.

Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.

Bourání a likvidace trosek mostu na 162. kilometru dálnice D1 u Velké Bíteše. Most byl první, který šel k zemi dvě minuty před půlnocí.

FOTO: Milan Vojtek, Právo

Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 miliónů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 miliónů sdružení Colas CZ a PORR.