Problém se týká upevňovacích kolíků vodorovné ocasní plochy, které mohou zkorodovat. FAA totiž vyjádřil pochybnosti o tom, zda na kolíky byla správným postupem nanesena ochranná vrstva, která má díly chránit před rzí a opotřebením. Úřad proto leteckým společnostem nařídil, aby potenciálně vadný díl na ocasních plochách strojů zkontrolovaly a případně vyměnily. Vodorovná ocasní plocha se skládá ze stabilizátoru a výškového kormidla.

Nařízení se podle FAA vztahuje na 1050 strojů, které používají američtí letečtí přepravci. Náklady na opravu by mohly dosáhnout až 10,1 miliónu dolarů (asi 200,5 miliónu Kč).

Český ÚCL prozatím nezná podrobnosti kroků FAA. V obdobných situacích nicméně na americké partnery reaguje Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA), která vydává vlastní příkaz zachování letové způsobilosti. To se obvykle děje ještě ten samý den. Dosud ale EASA žádné nařízení nevydala, řekl ředitel odboru způsobilosti letadel v provozu Jaroslav Seyfried.

Na rozdíl od dreamlinerů běžné opatření

Výrobce letecké techniky Boeing se v uplynulých týdnech pokoušel vyřešit závady na systému baterií u svého letounu 787 Dreamliner. Opravený letoun na začátku měsíce podrobil poslednímu testovacímu letu, aby vyzkoušel nový systém ochrany baterií před vznícením. Stroje kvůli závadě nelétají s cestujícími už od poloviny ledna.

Obdobné bezpečnostní nařízení, které nyní FAA k Boeingu 737 vydal, jsou v leteckém provozu podle DPA běžná. Případ navíc není vůbec srovnatelný s problémy Dreamlineru.