Tento tendr měl být přitom pilotním projektem, podle něhož chtěl stát otevřít železnici soukromým dopravcům. Arriva se proti rozhodnutí ministerstva odvolá, sdělil ředitel železniční divize Arrivy Jaroslav Richter. Pokud v tendru ovšem zbude jediná nabídka, kterou podala společnost RegioJet, bude ho muset ministerstvo zrušit.

Arriva podle ministerstva nesplnila podmínku, podle které musí mít každý dopravce ve vedení alespoň dvě odborně způsobilé osoby pro provozování drážní dopravy s příslušným vzděláním. Drážní zákon přitom vyžaduje pouze jednu způsobilou osobu.

Přísnější podmínky

Přísnější podmínky vysvětlil Neřold tím, že se jedná o kontrakt na 15 let. Ministerstvo tím chtělo zabránit situaci, kdy by budoucí provozovatel z nějakého důvodu o takovéhoto zaměstnance přišel, aby i nadále splňoval podmínky zákona.

Nový dopravce vzešlý z výběrového řízení by podle původních představ ministerstva měl začít s provozem na trati na konci roku 2014. Zájem o provozování linky kromě výše uvedených společností oznámily například České dráhy, které se ale nakonec do tendru nepřihlásily, protože nedokázaly včas získat požadovaná vozidla.

Nabídku proti původním plánům nepodaly dále například společnosti Veolia transport, Leo Express ani nizozemská Abellio vlastněná Nizozemskými dráhami (Nederlandse Spoorwegen).