Pojišťovnu proti státu zastupuje advokátní kancelář Jana Kalvody. Důvodem je v podstatě její spor o to, kdo má platit škody za zkrachovalé cestovky, které nebyly podle pojišťovny kryty v dostatečné výši.

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) tvrdí, že lidé mají dostat zpět všechny peníze, které za dovolenou zaplatili, bez ohledu na pojistný limit.

Podle MMR je věcí pojišťovny si ho ohlídat. Pojišťovna nicméně oponuje, že stát nedostatečně hlídá cestovky a umožňuje v podstatě podnikat i těm, kteří cestovky položili už v minulosti.

Výroky MMR se týkaly zkrachovalých kanceláří BG Travel a I.Parkam Holidays, které byly podle Generali nedostatečně pojištěné, a pojišťovna proto jejim klientům odmítla vyplatit plnou částku za neuskutečněné zájezdy. "Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo jej snížit v případě, že se dozví po pojistné události, že CK vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné," upozornil s odkazem na platný zákon mluvčí ministerstva Marek Ženkl.

Stejná situace nastala i u CK Globaltour pojištěné u České podnikatelské pojišťovny. Klienti této kanceláře dostanou za neuskutečněné zájezdy odškodnění pět procent ceny zájezdů. "Výroky MMR se ale týkaly jen Generali, proto je žaloba i proti nekalosoutěžnímu jednání," poznamenal mluvčí Generali Jiří Cívka.

Kalvoda uvedl, že je zcela nepřípustné, aby stát přenášel tíhu plnění tohoto závazku na soukromé subjekty, tedy na pojišťovny. "Je povinností státu, nikoliv pojišťoven, aby naplnil příslušnou směrnici EU," dodal.