„Fenomén velkých pijáků piva, ať již v hospodách, nebo v restauracích, spíše mizí a je cítit ekonomický i společenský tlak na to, kolik toho kdo vypije,“ sdělil výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

Podle Jiřího Vinopala z CVVM je trendem posledních let mírný, ale dlouhodobý růst schopnosti konzumentů piva experimentovat. Jde o odhodlání nebo ochotu neznámé pivo zkoušet, tedy například vybírat si zlatavý mok z malého místního pivovaru.

Fenoménem letošního roku je podle výsledků průzkumu nástup radlerů neboli mixů piva a ovocných šťáv. Letos radlery ochutnalo 60 procent mužů a 64 procent žen.

Produkce tuzemských pivovarů v prvním pololetí mírně rostla. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven členské pivovary, které se na celkové domácí produkci podílejí z více než 90 procent, uvařily o 1,4 procenta piva meziročně více. Na mírném růstu produkce se podílela zejména zvyšující se výroba radlerů a návrat turistů do Česka.