Článek
„Cítíme rostoucí zájem veřejnosti, která je stále více zvědavá na naše vlaky a služby, a proto chceme vyjet co nejdříve – s více než měsíčním náskokem na termín, který jsme původně ohlásili,“ uvedl Leoš Novotný, generální ředitel LEO Expressu.
Podle něj se v současné době čeká na finální povolení od Drážního úřadu. Společnost má v Česku již čtyři nové jednotky typu FLIRT a pátou poslední dodá firma Stadler během listopadu.
Zlatočerné vlaky LEO Express by mohly svézt první cestující na trase mezi Prahou a Ostravou ve středu 7. listopadu odpoledne. Konkrétně ve 13.02 hodin z Prahy ve směru na Ostravu a v 17.05 hodin z Bohumína na Prahu. Až do 9. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, by přepravu měly zajišťovat čtyři spoje denně, dva v obou směrech.
Od 9. prosince pak zahájí LEO Express řádný provoz v plném rozsahu 16 spojů denně. Cestující by měli z Prahy do Ostravy dorazit za 3 hodiny a 6 minut.
Soupravy LEO Express zastavují v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě-Svinově, Ostravě hlavním nádraží a v Bohumíně, kde má LEO Express železniční depo s veškerým zázemím.