Článek
Šéf Fordu Alan Mulally se v pondělí zúčastnil položení základního kamene nového montážního závodu v celkové hodnotě 600 miliónů dolarů (asi 12 miliard korun) ve městě Čchung-čching v jihozápadní části země. Kapacita továrny, která by měla stát do konce roku 2014, bude 250 000 vozů ročně.
Zamýšlený závod je v tomto čínském městě již třetím v pořadí včetně továrny, v níž se od letošního února vyrábí model Ford Focus. Americký koncern hodlá do roku 2015 zdvojnásobit v Číně svou výrobní kapacitu na 1,2 miliónu vozů. Pokud by se tak stalo, jednalo by se o nejrychlejší růst za posledních 50 let.
Společnost zatím nesdělila, jaké modely se budou v nové továrně vyrábět. Jeho vybavení by však mělo být uzpůsobené výrobě sedmi typů. Automobilka to s expanzí na čínský trh myslí vážně a do roku 2015 chce uvést 15 nových modelů, mezi nimiž nebudou chybět ani EcoSport a Kuga.
Automobilový trh se v Číně v loňském roce vyhoupl na první pozici, když z ní sesadil ten ve Spojených státech. Prodeje vzrostly o 32 procent na více než 18 miliónů vozidel. Tempo jeho růstu letos zpomalilo na 2,9 procenta, nicméně se dá očekávat, že čínský trh bude i nadále největším na světě.
V Číně připadá 28 aut na každých 1000 lidí, což je značný rozdíl v porovnání s 800 vozy na 1000 lidí v USA.