„Plánovaná změna ministerstva dopravy spočívá v převedení vybrané části současných rychlostních silnic do kategorie dálnice,“ nastínil mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

U některých silnic první třídy by zase nově došlo ke zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na 110 kilometrů v hodině. To by se mělo podle Neusara pilotně testovat již letos na podzim na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.

Až do roku 2013 by se tak díky nové definici dálnic jejich síť v České republice rozšířila o 300 kilometrů. Ministerstvo si od toho slibuje vyšší srozumitelnost a přehlednost dálniční sítě v očích tuzemských i zahraničních řidičů.

Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 kilometrů v hodině mají podle Neusara existovat řádově stovky kilometrů.

Nové rychlostní silnice:

I/7 Chomutov – Křimov,
I/11 Ostrava – Šenov,
I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)
I/13 Karlovy Vary – Ostrov,
I/13 Most – Bílina,
I/13 Bílina – Teplice,
I/14 Liberec – Kunratice,
I/20 Nová Hospoda (R4) – Písek,
I/20 Plzeň, přivaděč k D5,
I/23 Brno, Pražská radiála
I/26 Plzeň, přivaděče k D5,
I/27 Plzeň-Sukova – Dobřany,
I/34 České Budějovice – Lišov,
I/35 Liberec – Bílý Kostel,
I/35 Olomouc – Křelov,
I/37 Hradec Králové – Pardubice,
I/38 Jihlava, přivaděč k D1,
I/43 Brno, Svitavská radiála,
I/44 Postřelmov, obchvat,
I/48 Nový Jičín – Příbor,
I/48 Český Těšín, obchvat
I/50 Brno, Olomoucká radiála
I/56 Prodloužená Místecká,
I/57 Semetín – Jablůnka.