Práva zaměstnanců například narušují pravidla, které vydala americká automobilka General Motors. Ta pracovníkům zapovídají zveřejňovat "zavádějící" informace o firmě na internetu a dokonce jim radí aby byli opatrní v případě, že se například na síti Facebook přátelí se svými kolegy.

Podle šéfa NLRB Lafa Solomona jsou ovšem podobná ustanovení příliš obecná a mohou se vztahovat i na zaměstnance, kteří kritizují pracovní podmínky. Navádění, aby se zaměstnanci při pochybnostech o případném zveřejnění některé z informací na internetu poradili se svým šéfem, rovněž narušuje práva pracovníků.

Protizákonně postupuje například i americká společnost zaměřená na komunikaci DISH Network, která svým zaměstnancům zapovídá na sociálních sítích zveřejňovat komentáře, jež očerňují samu společnost, zaměstnance, vedení, zákazníky či jednotlivé produkty. Podle Solomona si ovšem mohou zaměstnanci takové pravidlo vykládat tak, že nemohou svého zaměstnavatele kritizovat, což je nepřípustné.

NLRB za příklad, jak mají správná pravidla pro sociální sítě vypadat, dává maloobchodní gigant Wal-Mart. Podle vládní agentury pravidla této společnosti plně respektují zákon, když zakazují komentáře, které obsahují "diskriminační poznámky, obtěžování či výhrůžky násilím".