Z výnosů mýtného systému je financovaný Státní fond dopravní infrastruktury, kterému podle jeho ředitele Tomáše Čočka budou letos v rozpočtu chybět stovky miliónů korun.

Za zvýšením stojí podle pověřeného ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Reného Poruby především zvyšování sazeb za ujetý kilometr u méně ekologických vozidel. Ty kromě vozidel splňujících ekologickou třídu Euro V. a vyšší vzrostly o čtvrtinu. ŘSD je provozovatelem elektronického mýtného systému.

Podle Čočka je ale letošní předpoklad ministerstva financí, které celoroční výběr za mýtné odhadlo na 10,2 miliardy korun, neuskutečnitelný. Loni výnosy z mýtného dosáhly zhruba 8,13 miliardy korun a podle aktuálních výsledků nebude na dohadovanou částku nárůst na mýtných výběrech stačit.