Pokles prodeje loni zaznamenala většina velkých evropských trhů. Ve Francii se prodej snížil o 2,1 procenta, v Británii o 4,4 procenta, v Itálii o 10,4 procenta a ve Španělsku až o 17,7 procenta. Výjimkou bylo Německo, největší automobilový trh v Evropě, kde počet registrací stoupl o 8,8 procenta na 3,17 miliónu.

Vysoký růst kolem 70 procent loni zaznamenaly pobaltské republiky. Největší propad, přes 30 procent, vykázaly Portugalsko a Řecko. Včetně Islandu, NorskaŠvýcarska prodej aut v Evropě loni klesl o 1,4 procenta na 13,8 miliónu.

Prim drží Volkswagen

Největší automobilkou loni zůstal německý Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto. Prodej Volkswagenu vzrostl o 7,5 procenta. Prodej japonské Mazdy klesl o čtvrtinu a Hondy o pětinu. Prodej Fiatu byl nižší o 12,1 procenta a francouzské PSA Peugeot Citroën o devět procent.

V samotném prosinci se počet registrací v EU snížil o 6,4 procenta na 953 108 vozů. Z velkých trhů zaznamenalo růst jen Německo, konkrétně o 6,1 procenta. V Itálii se prodej propadl o 15,3 procenta a ve Francii o 17,7 procenta.

„V celém roce 2011 byly pouze čtyři měsíce v kladných číslech, zbývajících osm měsíců vykázalo meziroční pokles. Na druhé straně je však nutné konstatovat, že meziroční pokles o 1,7 procenta je stále ještě relativně dobrý výsledek. Téměř celý rok 2011 byla Evropa pod tlakem obav z dalšího vývoje eurozóny,“ uvedl Jan Linhart ze společnosti KPMG Česká republika. Podle něj je patrné, že Evropa není jednolitým trhem, ale i zde se ukazují velké rozdíly mezi jednotlivými zeměmi nebo regiony.