Škodovce se dařilo i v dalších ukazatelích. Provozní zisk jí v prvních třech čtvrtletích roku vzrostl o více než 83 procent na 575 miliónů eur (asi 14,3 miliardy korun). Tržby meziročně vzrostly o pětinu na 7,6 miliardy eur (asi 188,7 miliardy korun). Největší tuzemská automobilka také zvýšila prodeje o 16,8 procenta na 664 800 vozů.

V důsledku větší modelové pestrosti Škoda letos na podzim na českém trhu představila malý vůz Citigo a na indickém trhu model Rapid. Citigo se na českém trhu objeví v týdnu na přelomu listopadu a prosince.

Za každého půl roku nový model

„V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců představen jeden nový model značky Škoda,“ doplnil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. V příštím roce by měla firma například spustit výrobu kompaktní limuzíny menší než model Octavia.

Automobilka za prvních devět měsíců roku zvýšila také investice z loňských 148 miliónů eur (asi 3,7 miliardy korun) na letošních 378 miliónů (asi 9,4 miliardy korun). Peníze firma využila na přípravu výroby nových modelů a na rozšíření kapacity výrobních závodů v Česku. K 30. září v automobilce pracovalo 25 665 lidí, což je meziročně o 900 zaměstnanců více.