"Dosažené výsledky věrně zrcadlí podmínky českého trhu. Zákazníci aktivně optimalizují své tarify a učí se využívat nové služby. Jejich ceny trvale klesají, což se logicky odráží i na tržbách a dalších finančních ukazatelích," uvedl generální ředitel Milan Vašina.

Tržby za mobilní služby klesly o desetinu na 12,4 miliardy korun. Podíl nehlasových služeb na tržbách činil 24 procent oproti loňským 23 procentům. Pokles cen odráží průměrný výnos na zákazníka, který klesl o 40 korun na 381 Kč měsíčně.

Konkurenční Telefónice klesly v pololetí tržby z mobilních služeb téměř o desetinu na 12,93 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků se zvýšil o půl procenta na 4,87 miliónu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o devět procent na 426,4 Kč. Vodafone, který finanční výsledky nesděluje, zvýšil v pololetí počet klientů o 190 000 na 3,23 miliónu.