Tatra testovala kabiny i motory dlouhé měsíce, než na spojení s nizozemským partnerem přikývla. „Začali jsme s cílem zkonstruovat nové vozidlo Tatra, které by bylo kombinací nejnovějších inovací unikátního podvozku a nejmodernějších kabin DAF a motorů PACCAR. Projekt však nakonec vyústil v mnohem rozsáhlejší spolupráci,“ vysvětlil předseda představenstva a generální ředitel Tatry Ronald Adams.

Prezident společnosti DAF Trucks Harrie Schippers uvedl, že spojení s Tatrou představuje pro společnost významnou příležitost. „Znamená totiž rozšíření stávajícího portfolia výrobků o vysoce mobilní civilní vozidlo s trvalým pohonem všech kol,“ dodal.

Od nového vozu si Tatra hodně slibuje

Tatra věří, že se nové auto stane nejdůležitějším produktem v oblasti civilních nákladních vozidel. Vůz má být využíván ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích. Automobilka je přesvědčena, že prostřednictvím posílené dealerské sítě vstoupí do nových teritorií a získá tisíce nových zákazníků.

Společnou distribuční síť Tatry a DAFu si Adams pochvaluje. „Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha miliónů eur. A to nezmiňuji desítky nebo dokonce stovky miliónů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj kabiny a motoru na takto světové úrovni,“ poukázal.