Článek
Důvodem je především ukončování programů šrotovného, dále pak vládní úsporná opatření a nejistota ohledně dalšího vývoje ekonomiky. Evropské automobilky proto směřují svůj vývoz zejména na rozvíjející se trhy, jako jsou například Čína, Indie, Brazílie či Rusko.
Statisticky nejhůř skončil červen, kdy se prodej propadl o osm procent na 1,23 miliónu vozů.
Na nepřízeň si nicméně nemůže stěžovat největší evropská automobilka Volkswagen, která v daném období zaznamenala meziroční nárůst prodejů skoro o šest procent na 1,6 miliónu vozů. Dařilo se rovněž Škodě Auto, když její prodeje rostly o sedm procent na přibližně 250 tisíc vozů.
Podle výzkumné společnosti J. D. Power and Associates poklesne prodej aut za celý rok v západní Evropě o dvě procenta na 14,2 miliónu vozů, zatímco východní Evropa poroste o čtyři procenta na 3,9 miliónu vozů.