Hlavní obsah

Seznam.cz loni zvýšil tržby na 2,25 miliardy korun

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká portálová jednička Seznam.cz zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok. Její tržby vzrostly proti roku 2009 o 18 % na 2,25 miliardy korun. Seznam se také v meziročním porovnání rozrostl o nové zaměstnance o sedm procent, na konci roku 2010 jich zaměstnával 803.

Foto: Novinky

Seznam.cz

Článek

„Seznam.cz už rozhodně není malá firma. Více než osm set lidí, kteří se svoji prací a nasazením podílí na růstu a úspěchu firmy, opravdu není málo. Ale naše práce rozhodně nekončí. Dál pracujeme na nových projektech. Začátek roku 2011 je takovou hezkou ukázkou toho, jakým směrem se vydáváme. Máme za sebou koupi Streamu, spuštění nových služeb Super.cz a Seznam TIP a na poli mobilního internetu úspěšné uvedení aplikací Mapy.cz a Novinky.cz na trh,“ uvedl místopředseda představenstva a generální ředitel Seznamu Pavel Zima.

Podnikání Seznamu je rozděleno do několika základních pilířů, jako je vyhledávání s reklamním systémem Sklik, nebo své katalogy Firmy.cz, Sreality.cz, Sauto.cz, atd. Česká portálová jednička ve spolupráci se společností Borgis, vydavatelem deníku Právo, provozuje také nejčtenější tuzemský zpravodajský server Novinky.cz, bulvární deník Super.cz a sportovní web Sport.cz.

„I nadále chceme pro české uživatele bezplatné služby. Našim cílem je, aby u nás každý našel, co hledá, aniž by byl omezován tím, kolik, nebo zda si bude ochotný za informaci zaplatit. Příjmy Seznamu tedy budou vždy pramenit z reklamy. V loňském roce nejvíce rostl zájem o PPC reklamu. My jsme v ní loni vyrostli o 60 %, PPC reklama, včetně Skliku, nám loni vydělala téměř miliardu, což podle dat SPIR představuje zhruba polovinu příjmů z této internetové reklamy na českém trhu. I začátek letošního roku je pro naši PPC reklamu velice příznivý. Zájem o ni byl v prvních měsících roku dokonce vyšší než v loňském rekordním roce,“ komentoval výsledky společnosti Seznam.cz Zima.

Seznam.cz je nejnavštěvovanějším webem v ČR

Seznamu se v loňském roce nedařilo pouze po finanční stránce. Domovská stránka Seznam.cz totiž byla stejně jako v předchozích letech nejnavštěvovanějším webem na tuzemské internetové scéně. A zájem o ni a další služby české portálové jedničky neustále roste.

„S trochou nadsázky by se dalo říct, že skoro každý český uživatel internetu se na naši domovskou stránku minimálně jednou za měsíc podívá. Její reální uživatelé totiž dosahují pěti miliónů. A to plní naši představu. Chceme totiž, aby Seznam byl pro české uživatele bránou do dění na českém internetu,“ dodal Zima s tím, že měsíční počet reálných uživatelů, kteří používají vyhledávání na Seznam.cz, se neustále zvyšuje.

Například podle březnových statistik fultextového hledání Seznam.cz vzrostl proti loňskému roku počet reálných českých uživatelů o pět procent.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám