Hlavní obsah

Češi nakupují nová auta jako diví, osobní i užitková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Prodej nových osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí vzrostl o téměř sedm procent na 42 026 vozů. Odbyt užitkových stoupl o 12,5 procenta na 2683 aut. Vyplývá to z informací Svazu dovozců automobilů.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Nejprodávanější Škoda dodala na český trh 12 952 osobních vozů, což je o šest procent méně než ve stejném období loni. Druhý Renault naopak zvýšil odbyt o 48 procent na 3728 aut. Následuje Ford, kterému prodej stagnoval na 3333 vozech. Na dalších dvou místech skončily značky Volkswagen a Hyundai.

Nejvíce nakupovaly nové vozy firmy. Podíl firemních vozidel byl v prvním čtvrtletí přes 56 procent. Malé vozy se na prodeji podílely 26 procenty, následuje nižší střední třída s pětinovým podílem a střední s 18,5 procenta.

Dovoz ojetých osobních aut se zvýšil o devět procent na 29 596 vozidel, přitom podíl automobilů starších deseti let přesáhl 30 procent.

„Nárůst prodeje osobních automobilů byl značný. Hlavním tahounem jsou rekordně nízké ceny a řada cenových akcí jednotlivých značek. Dalším důvodem je stabilizace ekonomické situace a mírné oživení ekonomiky," uvedl Jan Linhart ze společnosti KPMG s tím, že jistota zaměstnání je pro většinu obyvatelstva jedním ze základních předpokladů pro nákup nového automobilu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám