Článek
Nejprodávanější Škoda dodala na český trh 12 952 osobních vozů, což je o šest procent méně než ve stejném období loni. Druhý Renault naopak zvýšil odbyt o 48 procent na 3728 aut. Následuje Ford, kterému prodej stagnoval na 3333 vozech. Na dalších dvou místech skončily značky Volkswagen a Hyundai.
Nejvíce nakupovaly nové vozy firmy. Podíl firemních vozidel byl v prvním čtvrtletí přes 56 procent. Malé vozy se na prodeji podílely 26 procenty, následuje nižší střední třída s pětinovým podílem a střední s 18,5 procenta.
Dovoz ojetých osobních aut se zvýšil o devět procent na 29 596 vozidel, přitom podíl automobilů starších deseti let přesáhl 30 procent.
„Nárůst prodeje osobních automobilů byl značný. Hlavním tahounem jsou rekordně nízké ceny a řada cenových akcí jednotlivých značek. Dalším důvodem je stabilizace ekonomické situace a mírné oživení ekonomiky," uvedl Jan Linhart ze společnosti KPMG s tím, že jistota zaměstnání je pro většinu obyvatelstva jedním ze základních předpokladů pro nákup nového automobilu.