Článek
„Řidiči automobilů se mohou už mnoho let před nákupem auta detailně informovat o emisích oxidu uhličitého (CO2). Před letem je pasažér naproti tomu při výběru letecké společnosti v nejistotě," upřesnil důvod vzniku žebříčku šéf organizace Dietrich Brockhagen.
Atmosfair aerolinie porovnával na základě množství CO2, které jejich stroje vypouští na kilometr letu, a počtu cestujících na jejích linkách. U nich zohledňoval krátké, střední a dlouhé trasy. Nepoužíval přitom prý data samotných leteckých společností, ale údaje z mezinárodních databank leteckého průmyslu.
Výsledkem jsou takzvané výkonnostní body (EP) od nuly do 100. Nejvíce jich, celkem 77,4 bodu, dosáhl britských charterový dopravce Monarch Airlines, následován německým konkurentem Condor Flugdienst.
Největší aerolinie operující v Evropě jako Air Francee, British Airways nebo Lufthansa skončily v hodnocení Atmosfair uprostřed žebříčku. Nejlépe z nich dopadly Emirates, které obsadily 30. příčku. ČSA na 82. místě získaly 46,6 EP.
Pořadí | Aerolinky | EP |
1 | Monarch Airlines | 77,4 |
2 | Condor Flugdienst | 73,5 |
3 | Air Transat | 71,8 |
17 | China Airlines | 64,4 |
25 | Iberia | 63,2 |
30 | Emirates | 61,9 |
37 | Air France | 60,5 |
41 | Qantas Airways | 59,9 |
52 | Lufthansa German Airlines | 56,6 |
61 | British Airways | 52,6 |
82 | ČSA | 46,6 |
83 | Aeroflot Russian Airlines | 46,5 |
85 | Alitalia | 45,8 |
116 | South African Airlink | 13,8 |
Zdroj: Atmosfai |