„Řidiči automobilů se mohou už mnoho let před nákupem auta detailně informovat o emisích oxidu uhličitého (CO2). Před letem je pasažér naproti tomu při výběru letecké společnosti v nejistotě," upřesnil důvod vzniku žebříčku šéf organizace Dietrich Brockhagen.

Atmosfair aerolinie porovnával na základě množství CO2, které jejich stroje vypouští na kilometr letu, a počtu cestujících na jejích linkách. U nich zohledňoval krátké, střední a dlouhé trasy. Nepoužíval přitom prý data samotných leteckých společností, ale údaje z mezinárodních databank leteckého průmyslu.

Výsledkem jsou takzvané výkonnostní body (EP) od nuly do 100. Nejvíce jich, celkem 77,4 bodu, dosáhl britských charterový dopravce Monarch Airlines, následován německým konkurentem Condor Flugdienst.

Největší aerolinie operující v Evropě jako Air Francee, British Airways nebo Lufthansa skončily v hodnocení Atmosfair uprostřed žebříčku. Nejlépe z nich dopadly Emirates, které obsadily 30. příčku. ČSA na 82. místě získaly 46,6 EP.

Pořadí
Aerolinky
EP
1
Monarch Airlines
77,4
2Condor Flugdienst
73,5
3
Air Transat
71,8
17
China Airlines
64,4
25
Iberia
63,2
30
Emirates61,9
37
Air France
60,5
41
Qantas Airways
59,9
52
Lufthansa German Airlines
56,6
61
British Airways
52,6
82
ČSA
46,6
83
Aeroflot Russian Airlines
46,5
85
Alitalia
45,8
116
South African Airlink
13,8
Zdroj: Atmosfai