Více než polovina (56 %) všech domácností v Česku (2,3 miliónu) měla ve druhém čtvrtletí roku 2010 přístup k internetu, 2,1 miliónu domácností bylo připojeno vysokorychlostně. Před pěti lety měla v Česku přístup k internetu pouze jedna domácnost z pěti (0,8 miliónu, tedy 19 %).

Ve druhém čtvrtletí roku 2010 používalo počítač 5,7 miliónu (64 %) obyvatel ČR starších 16 let, uživatelů internetu bylo jen o něco málo méně (62 % všech šestnáctiletých a starších, tedy 5,5 miliónu).

Nákupy přes internet frčí

Každý nebo skoro každý den usedá k počítači 3,6 miliónu lidí starších 16 let, k internetu se denně nebo skoro denně připojuje 3,1 miliónu šestnáctiletých a starších. Nejčastější místo použití jak počítače, tak internetu byl ve druhém čtvrtletí 2010 domov, následovalo pracoviště, škola a další místa.

Ve druhém čtvrtletí 2010 udávala čtvrtina (25 %, tedy 2,24 miliónu) jednotlivců starších 16 let, že v uplynulém roce nakoupili přes internet. Oproti roku 2005 se jedná o téměř pětinásobný nárůst, když v roce 2005 nakupovalo přes internet 476 tisíc, tedy 5 % jednotlivců. Mezi nejčastěji objednávané zboží patří vstupenky, elektronika a oblečení, obuv a módní doplňky.

Děti pod bedlivým dohledem

Devět z deseti (90 %) dětí ve věku 10 až 15 let má doma přístup k osobnímu počítači, téměř stejné množství (86 %) k internetu. Skoro všechny děti, které mají doma počítač nebo internet, tyto technologie doma používají. Dvě pětiny (40 %) dětí ve věku 10 až 15 let tráví doma na internetu více než 5 hodin za týden.

Naprostá většina (90 %) rodičů dětí, které doma používají internet, tvrdí, že jejich aktivity na internetu sledují. 54 % rodičů, jejichž děti doma používají internet, určuje svým dětem, kam se na internetu mohou dostat a kam nikoli.