V období od ledna do srpna 2010 prodej meziročně stoupl o 4,9 procenta na 1,13 miliónu vozů. Byl však o 35 procent nižší než ve stejném období v roce 2008, tedy ještě než negativní dopady světové finanční krize zasáhly na poptávku.

Trhy s nákladními automobily v Evropě a Severní Americe se v loňském roce potýkaly s nejvýraznějším propadem za několik desetiletí. Finanční krize totiž ukončila několikaleté období levných úvěrů na nákup vozidel a způsobila hospodářský útlum po celém světě.

Zájem o nákladní vozy je považován za jeden z ukazatelů ekonomického vývoje, protože je spojen se situací v mezinárodním obchodě.

Největší producent nákladních aut na světě, firma Daimler, za letošních osm měsíců zaznamenal nárůst objednávek o 65 procent. Důvodem je zejména razantní nárůst poptávek z Číny.