Článek
Společnost podle dokumentů, které byly v pondělí předloženy u soudu, věděla nejméně o šesti nehodách, které se staly od roku 2003. Zapříčiněny byly právě zrychlením aut, což v některých případech přímo Toyotě potvrdili její vlastní technici a dealeři.
Ve Spojených státech se proti firmě vede hned několik žalob, včetně hromadných. Lidem se například nelíbí i to, že automobilka problémy neřešila. V současnosti Toyota kvůli problémům ztrácí na hodnotě.
Právě problémy s plynovými a brzdnými pedály doslova zaplavily automobilku v druhé polovině loňské roku a táhnou se nadále. K opravě muselo být po celém světě svoláno přes 11 miliónů vozů. Závady si během mnoha nehod vyžádaly i několik mrtvých.
Jelikož nejvíce vadných aut bylo ve Spojených státech, tamní úřady vyměřily Toyotě pokutu v rekordní výši 16,4 milióny dolarů. Její šéf se pak dokonce musel zpovídat před americkým Senátem. Následně se zákazníkům společnosti veřejně omluvil.
Podle jeho prohlášení automobilka příliš rychle expandovala, přičemž její vnitřní kontrolní mechanismy selhaly.