„Pro zaměstnance to neznamená ztrátu výdělku. Do budoucna, až se zlepší odbyt, si tyto směny napracují, a to z pátku na sobotu nebo v sobotu ráno,“ komentoval předseda tamních odborářů Jaroslav Povšík.

Podle listu navíc bude zkrácen počet směn právě na fabii a také na roomsteru. Výroba posledního zmíněného modelu se zkrátí ze dvou směn na jednu denně, u fabie pak na dvě ze tří.

Obdobné odstávky výroby potrápily automobilku již na konci loňského roku a začátkem letošního. Důvod byl prostý, kvůli hospodářské krizi šel odbyt nových vozů dolů, do problémů se dostal autoprůmysl po celém světě.

Oživení nastalo až se šrotovným, které jako vládní dotační program zavedlo mnoho evropských zemí. Výrobu ve škodě Auto pak nejvíce táhlo šrotovné v Německu, díky němu šla na odbyt právě fabie. Jenže na podzim byla dotace v sousední zemi ukončena, proto musí firma produkci vozů opět omezit.